Debriefing-ul este o tehnică folosită în educație pentru a încheia un proces de învățare. Folosim această metodă pentru a lăsa în urmă trecutul și ne concentra pe ceea ce urmează să facem în viitor. Această renunțare presupune că închidem bucle din trecut, care includ situații, oameni, obiceiuri vechi, șabloane mentale cu care am operat, comportamente sau scenarii. Cu această practică ne propunem să limităm rezistența la schimbare și să stimulăm asimilarea unor noi ritualuri care la un moment dat vor putea să devină „a doua natură”.
Discuții în grupul de lucru din cadrul simulării.
Împărtășirea în plen a modului în care a funcționat învățarea pentru toți participanții.
Reflecția personală care vizează aspectele mai profunde legate intrinsec de lecțiile personale pe care ni le luăm cu această ocazie, precum și planurile de creștere personală prefigurată a avea loc în următoarea perioadă de timp.
Scopul procesului de debriefing este de a deveni mai autonomi în învățare, mai auto-organizați, pentru a funcționa rațional, spontan și asumat, în relație cu propria persoană dar și cu ceilalți. Altfel spus, această tehnică ne ajută să ne pregătim pentru schimbare și să fim mai deschiși la a ne (re)crea viitorul așa cum ni-l dorim.
Confruntarea propriei experiențe cu cea a altora poate facilita conștientizarea problemelor personale, explorarea propriilor valori și atitudini și luarea deciziilor asumate. Abordarea pragmatică a problemelor umane oferă membrilor unui grup promisiunea dezvoltării emoționale, precum și posibilitatea de a adăuga noi sensuri vieții lor (Ionescu G., 1990). Grupul oferă o experienţă psihologică şi educativă extrem de benefică, datorită întâlnirii cu celălalt, încrederii şi deschiderii, precum şi posibilităţii de exprimare. În cadrul grupului se produce o anumită dinamică a relaţiilor interpersonale care favorizează dezvoltarea unor procese psihice de grup: universalitatea, coeziunea şi cooperarea, identificarea cu ceilalţi şi cu problemele lor, autoidentificarea, transferul de ataşament inconştient. În grup se manifestă spontaneitatea, care este influenţată de o serie de factori importanţi: reţeaua de relaţii afective în care individul este implicat încă de la începutul funcţionării grupului; sentimentul de încredere şi siguranţă.
(Marius Eremia Vlaicu-Popa, 2009)
Valorile Universale >> cadru de manifestare în simularea Choice
Dreptate socială, armonie și înțelegere între oameni. (Universalism)
Promovarea păcii și egalității. (Universalism)
Gândirea critică și examinarea lucrurilor și situațiilor din toate perspectivele posibile. Cântărirea corectă a tuturor probelor/datelor/informațiilor disponibile. (Universalism)
Preocuparea voluntară pentru bunăstarea celorlalți. (Bunăvoință/Benevolență)
Alinierea la reguli, în conformitate cu legile și normele convenite. (Conformism)
Prudență în a decide asupra unor aspecte majore care pot duce la regrete (Tradiționalism)
Grija față de sănătatea și siguranța personală și a comunității/Grupării? (Securitate)
Puterea exercitată asupra celorlalți pentru a le schimba modul de gândire sau influența acțiunile. (Realizare)
Forța morală de a înfrunta cu îndrăzneală blocajele, primejdiile și neajunsurile de orice fel. (Putere)
Abilitatea de a găsi soluții la probleme fără a apela, neapărat, la ajutorul celor din jur. (Auto-direcție)
Capacitate de a gândi în perspectivă, cu imaginaţie și înţelepciune. A stabili o ordine a lucrurilor, un program, a ne organiza mai bine și a aborda mai strategic viața cu pasiune, interes și responsabilitate. (Auto-direcție)
Nesupunerea fără încetare la o evaluare cifrată, nefundamentată. A nu permite societății actuale să ne priveze de umanitatea față de noi înșine și față de ceilalți. (Hedonism)
Faptul de stăpâni abilități noi, subiecte și cunoștințe, fie pe cont propriu, fie prin intermediul altora. (Stimulare)
Din teoria Valorilor Universale ale lui Schwartz.